Ahoj kolegové, kolegyně a kamarádi. Týden se opět nachýlil ke konci, tak se setkáváme. Musím se přiznat, že se nyní nacházím, tak jako občas každý, ve stádiu nerozhodnosti. Nejedná se ani tak o obchodování, kde tyto stavy jsou samozřejmě také nedílnou součástí traderského života. Tentokrát se jedná o jinou formu.
Dobré pravidlo v tradingu je to, že když se nějakou chvíli daří, tak je dobré se také odměnit. Neříkám veškerý zisk rozházet, ale také si vydělaných „zlaťáků“ trochu užít. Konec konců proto to také děláme, abychom se měli občas trochu lépe!!!
Možná to o mě již někteří z Vás vědí. Tak jak jsem se zamiloval do burzy a samozřejmě i do své milované manželky, tak jsem se zamiloval i do elektrických automobilů. Kdo nevyzkoušel, tak možná nechápavě kroutí hlavou. No doporučuji se projet a pak teprve dělat závěry, ale pro každého to jistě být nemusí. Jaguár I Pace je můj favorit, má však jednu vadu. Když pominu, že se nemohu rozhodnout pro barvu vozu a jestli vzít skladovku, protože je to hned nebo si 2-3 měsíce počkat na přesnou specifikaci. Pak slabinou je pomalé nabíjení.
Tahle elektrická kočka je dokonale zpracovaná, brutálně silná a rychlá. Velice zábavná „věc“. Palivo si vyrábím na střeše mého RD a i kdyby ne, tak stejně ta brutální síla stojí od 60 do 90 halířů na kilometr. Ale o to ani nejde.
Průkopník elektromobility – společnost TESLA opravdu nevyniká kvalitou zpracování, na kterou je Evropan zvyklý. Vnitřek připomíná spíše tramvaj, kde uprostřed „trůní jakýsi tác na cukroví“. Pardon, jedná se o tablet na ovládání infotainmentu. Co se však „amíkům“ na rozdíl o dílenského zpracování automobilu nedá upřít, je technická vyzrálost pohonné jednotky, baterie a nabíjecích schopností. Jaguár, který je nadále mojí prioritou, zaostává v rychlosti nabíjení a to je záležitost podstatná. Ano, každému se líbí něco jiného, mnozí Teslafans by se jistě velice rozčilovali a je docela možné, že se někomu koncepce vnitřku Tesly líbí. Ale mnohdy to stejně vychází z nadšení pro značku, nikoli z nějaké osobní preference interiéru.
Další perfektní zpracování, u AUDI to asi ani nikoho nepřekvapí. Praktický, ale asi trochu nudný vůz. Zdaleka není tak zábavný jako Jaguár I Pace. Ale je praktický, veliký a TOP nabíjení na superrychlých nabíječkách. Rychlejší než TESLA S a o Jaguáru ani nemluvě. Od 5% do 80% kapacity baterie super neuvadající nabíjecí výkon 140 – 150 kW. Prostě „nacucnuto“ máte za chvíli. Ale je veliký, těžký a proto má nejvyšší spotřebu, to však dokáže velice dobře nahradit svým super nabíjením. Jaguár je ale zábavnější „střela“.
Mým šampionem je pořád Jaguár I Pace, ale ještě jsem vznesl dotaz do výroby. Zatím budu ještě přešlapovat na místě. Nikam daleko se autem stejně již nevypravuji. Na Moravu je to naprosto v pohodě, tak vlastně o moc nejde. Ale také to není auto za „pár švestek“, tak to asi za nějaké podumání stojí. Nakonec je to stejně jen klučičí hračka a ve finále vlastně koníček na druhou. Burza mi dává šanci být nerozhodný, když se odměňuji. Přeji Vám všem takové hezké „starosti“.
Ahoj Roman, ať se daří