Občas dostávám otázku, že k čemu jsou vlastně ti Commercials dobří. Přece je vůbec nezajímá dění na burze a celé to hemžení čísel na parketu potřebují jenom k tomu, aby si zajistili co největší zisky ve svém hlavním, mimoburzovním byznysu. Nebylo by lepší na ně zapomenout a hledat něco užitečnějšího?
Podle zkušenosti a stavů mého obchodního účtu předtím a poté co jsem se začal o Commercials hlouběji zajímat, mohu zcela jednoznačně říci, že nebylo. Sledování této skupiny obchodníků je pro můj úspěch v komoditním byznysu naprosto klíčové. Pojďme se nejprve podívat na několik logických důvodů:
Commercials jsou:
V jakémkoli byznysu je ten, kdo je největší a má tomu odpovídající sílu vždy tím nejsledovanějším a nejrespektovanějším hráčem. Proto má Jágr v přesilovkách na zádech vždy nalepené dva obránce. Je i ve svých letech nebezpečný a silný. Sledovat to, co dělá, je naprostá nutnost. Proč všichni sledují Warrena Buffetta? Často kupuje akcie, o které nikdo nemá zájem a televizní věštci jim přisuzují velice černou budoucnost. A proč, když ze „strýčka Warrena“ vypadne, že nějakou dobu kupuje třeba AAPL jsou všichni najednou po jablečném byznysu jako diví? Proč by tomu mělo být v komoditách jiné?
Commercials nejsou jen největší. Jsou také s převahou ti nejinformovanější obchodníci. Na trhu s tou „svojí“ komoditou se pohybují desítky a v některých případech stovky let a v jejich kancelářích sedí pečlivě vybrané mozky. Tihle kluci a holky ví o trhu prakticky všechno. Jsou přímo na bojišti. Nesedí ve stém patře mrakodrapu kdesi poblíž Wall Streetu odkud může být pohled na kukuřičné lány kdesi v Ohiu mírně zkreslený.
Možná je to překvapivé, ale tato skupina obchodníků se jako jediná zajímá o skutečnou hodnotu komodity. Large traders se zajímají o trendy. Je jim celkem jedno, jaká je teď cena sójového oleje a jestli cena na grafu odpovídá jeho skutečné hodnotě. Důležitý je trend, který pak svými nákupy (nebo prodeji) dále živí. Když ovšem vyženou cenu někam zcela mimo realitu, přijde na řadu síla Commercials a ti jejich řádění ukončí. Jsou na to dostatečně velcí. Zpracovatelé za takovou cenu zcela odmítnou nakupovat a stáhnou se z trhu. Naopak pěstitelé za tuto cenu zasypou trh prodejními objednávkami. A ten pak bude jen těžko hledat kupce pro další růst.
A pak je tu ještě jeden důvod proč tuto skupinu sledovat a ten je zcela praktický. Stačí pohled na cenový graf nějaké komodity a grafické vyjádření činnosti Commercials:
Na první pohled je evidentní, že pokud byli Commercials silnými kupci kakaa, pak to téměř vždy znamenalo dno trhu. A naopak. Z grafu je vidět, že ceny kolem 3200-3300 považovali zpracovatelé a pěstitelé dlouhodobě za ceny zcela mimo realitu a vždy, když tam velcí spekulanti trh dotlačili, tak commercials vznikající trend rázně ukončili. Zpracovatelé odešli z trhu a pěstitelé naopak zasypávali trhu prodeji. Následoval nádherný a prudký pokles ceny kakaa, který mohl přinést poučenému obchodníkovi na každý otevřený kontrakt čtvrt miliónu korun. A nebyl to, díky sledování toho, co Commercials dělají, propad nijak mimořádně překvapivý. Vlastně se dal čekat…
Ano, pravda. Od listopadu se z této skupiny obchodníků stali naopak silní kupci. Jenže cena je tentokrát „neposlouchá“. Jak je to možné? 🙂 Neztratili jsme „nákupy kakaa podle Commercials“ získané peníze zpět?
Ne to se mně nestalo. Důvody, proč jsem nebyl z tohoto „nákupního signálu“ nadšený jsem vysvětlil na začátku října ve videu na svém youtube kanálu.
Tajemství, kterému mě Larry Williams naučil a které se snažím předávat dál tkví v tom, že COT report a Commercials nelze obchodovat mechanicky. Jediná křivka, i když je mimořádně důležitá a vypovídající, na všechno nestačí. K tomu, aby byl obchodník úspěšný je potřeba o něco více. Naštěstí to ale není složité.
Stáhněte si zdarma Komoditní manuál!
——————————-
Ukážu vám moje kompletní know-how, krok za krokem:
Vstupte do mého komoditního kurzu!
———————
Jak jsem se dostal k obchodování komodit? Moje „Cesta k tradingu“ je k dispozici v elektronické podobě.