Zřejmě víte, že elektrické vozítko od Tesly vlastním. Na burze by se měly oddělovat emoce vyplývající z fanouškovství, od investic či spekulací. Nadšení pro nějaký výrobek je věc jedna a investován je věc druhá. Asi překvapím přiznáním, a možná to ještě někde ve skupině „Komodity a spready“ najdete. Teslu jsem dříve neměl rád a silně jsem kritizoval její automobily. Z hlediska vzhledu, a to zejména interiéru a kvality zpracování karoserie.
No bylo toho víc. Z hlediska přístupu k automobilu, to byla osobní zkušenost s vozidlem TESLA 3. Bližší seznámení a svezení mne jako „kluka“ dostalo na jinou vlnu. Někdo tvrdí, že TESLA není automobil, který ve vás vyvolá emoce. Osobně to u mne bylo naopak, emoce ve mě vzbudily zájem o technologicky velmi vyspělý výrobek, který dokázal dělat radost. Dokonce větší něž moje BMW3, které v je opředeno sloganem „BMW – radost z jízdy“. A je to pravda !!!
Začal jsem se zajímat o společnost TESLA více a to mne přivedlo i k jiným společnostem „tatínka“ Muska. I když osobně vlastně TESLU nezaložil, je to z hlediska významu „jeho dítě“. A protože je TESLA spíše software společnost než automobilka a v budoucnu i spíše více energetická společnost, velice se mi zalíbil celkový koncept a budoucí vize společnosti. Pro mnoho lidí je to koncept, který si nedokáží ve své komplexnosti přestavit, a proto jej také ani nechápou. A logicky pak ani její potenciál. I v minulosti tomu tak bylo u technických revolucí. Ostatně i dnes by někteří ty „elektrické křápy“ raději rozmlátili palicí. Pravda je, že poměrně velká část společnosti bude nucena změnit svůj způsob obživy. Proto chápu z této strany ten silný odpor a vytváření až konspiračních teorií o „škodlivosti“ elektrické „revoluce“ v dopravě.
Než jsem „prozřel“, tak jsem byl z hlediska investování byl také skeptikem. Dlouhodobě ztrátová společnost, která „dokázala“ nahromadit několik miliard USD ztrát a při náběhu výroby TESLA 3 byla týden nebo dva od krachu. To byl zlomový okamžik pro budoucí úspěch TESLY, přežila a rozběhla výrobu úspěšného modelu TESLA 3 a pak podpis koupě pozemku u BERLÍNA. To byl klíč k mému rozhodnutí, spojit i část mého investičního života s touto společností.
Listopad 2019 byl tím okamžikem, kdy padlo rozhodnutí – bude TESLA BERLÍN. Nákupy probíhaly postupně a prvních 40 ks akcií jsem „pořídil“ za průměrnou cenu okolo 500 USD před splitem 5:1. Tedy ekvivalent dnes je 100 USD. K tomu jsem vypisovat PUT opce a sbíral k tomu prémia. Přišel COVID a akcie spadly. Povedlo se dokoupit za 352 USD/ks. Ale zase jen pár kusů, nebyl jsem si jistý, kam až trhy spadnou. Tedy vlastně jsem počítal s podstatně větším propadem celého trhu a TESLA byla stále zranitelná.
Pozitivní překvapení. Všechny automobilky poklesy o 30-40% v prodejích a ztráta. TESLA pokles o 5% a ZISK !!! Čtyři čtvrtletí za sebou v zisku je nominace do S&P 500. Akcie nabírají na síle a investiční banky se dohadují o cílových cenách. Rozptyl doporučení je obrovský. Ti co oceňují společnost dle minulých výsledků, což jsou poměrové ukazatele, ji oceňují nízko. Dle mého je to minulost a je to většinou „trochu“ mimo realitu. Ale extrémy jsou i na druhé straně a objevují se predikce i 15.000 USD za akcii do 3 let. Tedy cílové ceny před splitem v rozpětí 87 USD až 15.000 USD za akcii. Kdyby nešlo o peníze, bylo by to úsměvné.
Ještě než došlo ke štěpení akcií, o kterém jsem nevěděl, bylo totiž oznámeno ten den, kdy jsem dokoupil za cenu 1.390 USD zbylé akcie. Vlastně jich bylo několik přes 100. Tak jsem proti hned vypsal CALL opci na strike 1550. Průměrná nákupní cena akcie se dostala na 1163 USD ( před splitem ). Po vyhlášení splitu začala cena raketově stoupat, když před tím procházela korekcí.
Než jsem dokoupil jednorázově do celého lotu, tak jsem PUT výpisy dostával okolo 1.000 a 1.500 USD na jednom prémiu. Vždy jsem pak vzal svých 500 USD a 900 USD z prémia a koupil další 1 kus akcie TESLA. Tedy jsem vlastně nakupoval za cca 450 až 500 USD kus.
Rychlý růst byl extrémní a tak jsem vzal pověstného vrabce v hrsti a na ceně 1884,50 USD za akci obchod uzavřel. TWS ukázalo profit 72.064,83 – 27.703,52 vypsaná CALL opce strike 1550 = 44.358,31 USD, to je 971.846 Kč. Jak k je vidět z výpisu, hned jsem vypsal další PUT opci na strike 1550 na 10 dní za 770 USD. Pokud zohledním minulé PUT výpisy, tak zisk poměrně významně přesáhl 1 milion Kč.
Dnes je 3.9.2020 a konečně dochází k významnější korekci na US akciích. NASDAQ padá o „krásných“ -5,33% a S&P500 o -3,75%. Korekce již byla opravdu potřeba. Jak bude veliká netuším, ale moje PUT výpisy na TESLU mají dopředu dané pásmo 280 až 325 USD ( ceny po splitu ), které je vyznačeno dvěma vodorovnými čarami. Implikovaná volatilita se slušně zvedla, tedy i obdržená prémia. Ale pozor, TESLA je hodně volatilní akcie a sázky na pokles jsou stále vysoké, byť dost skeptiků jež „zběhlo“ na druhou stranu.
Ahoj Roman „svědek Elonův“ :):):)
Vydávám Komoditní a Spreadové edukativní tipy, kde rozebírám trhy a hledám příležitosti, které zobchoduji na mém účtu.
Kompletní postupy a návody krok za krokem najdete samozřejmě ve Spreadovém kurzu: