Akcie: 100 násobné zhodnocení a „Sladká voda“

„Je možné dosáhnout třeba stonásobného zhodnocení? Jde to u akcie seriozní firmy? A dá se to stihnout za lidský život?

To je hezký dotaz, který jsem dostal. Takže jak zní zadání: Chtěl bych najít akcii, která

  1. je seriozní a má historii
  2. vyrábí nějaký obecně rozšířený výrobek nebo službu
  3. všichni takovou firmu znají
  4. výnos stonásobku musí být „za lidský život“

Dobrá zpráva: Ano, taková firma (akcie) existuje. Všichni ji znáte. Je seriozní a má historii, na trhu je její výrobek od roku 1886. Vyrábí světově nejznámější nealkoholický nápoj, který určitě každý z nás už ochutnal. Ano, je to slavná „sladká voda“, coca-cola

100 násobek za život: Příklad 1

Je to prosté: Cenu očistíme o štěpení akcií atd. Kdy tedy byla akcie Coca-coly (KO) na setině své ceny? V roce 1966. Když někdo v té době koupil KO dejme tomu za 1.000 Kč, má dnes akcie v hodnotě 100.000 korun.

Nudná firma, nudný produkt. Zhodnocení stonásobné. Zkuste si to ještě přepočítat, kdyby tento člověk místo jedné tisícovky nakupoval za tisícovku každý další rok 😀


100 násobek za život: Příklad 2

Všichni milujeme výprodeje. Kupujeme mobily, počítače, oblečení, parfémy…. A teď si představte „malé tajemství“ velkých investorů – ve výprodejích nakupují akcie.

Podívejte se na zrychlení dosažení 100 násobku, když využijeme „výprodejové ceny“:

  • v roce 1974 byla pěkná korekce na trzích
  • amatéři naříkali
  • profesionálové nakupovali „za výprodejové ceny“

Kdo v roce 1974 koupil akcie, má dnes 80 násobek. A ten stonásobek? Stačí neutratit dividendy od Coca-coly a přikupovat za ně další akcie. Tím pádem na stonásobku jsme už za 40 let. Mise splněna, 100 násobek dosažen 🙂

A toto bohatství budou jednou přebírat potomci prozíravých investorů … už chápete, jak se tvoří bohatství?

Tomáš Walter

PS: Jak na to? Ukazujeme si v našem kurzu zdarma, který dnes pokračuje druhou lekcí.

Tomáš Walter
Tomáš Walter
Tomáš Walter je vyhledávaný investiční poradce a specialista na akciové trhy. Získal titul inženýra v Česku, ale i titul Master of Science v USA, kde pracoval několik let jako vrcholový manažer. Po návratu do Česka působil jako manažer také v největších mediálních domech (CNCC, CME) a budoval svoje investiční portfolio. Poslední 3 roky už pouze investuje, podniká a věnuje se své rodině, sportu a dobrému pivu.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů