„Je možné dosáhnout třeba stonásobného zhodnocení? Jde to u akcie seriozní firmy? A dá se to stihnout za lidský život?
To je hezký dotaz, který jsem dostal. Takže jak zní zadání: Chtěl bych najít akcii, která
Dobrá zpráva: Ano, taková firma (akcie) existuje. Všichni ji znáte. Je seriozní a má historii, na trhu je její výrobek od roku 1886. Vyrábí světově nejznámější nealkoholický nápoj, který určitě každý z nás už ochutnal. Ano, je to slavná „sladká voda“, coca-cola
Je to prosté: Cenu očistíme o štěpení akcií atd. Kdy tedy byla akcie Coca-coly (KO) na setině své ceny? V roce 1966. Když někdo v té době koupil KO dejme tomu za 1.000 Kč, má dnes akcie v hodnotě 100.000 korun.
Nudná firma, nudný produkt. Zhodnocení stonásobné. Zkuste si to ještě přepočítat, kdyby tento člověk místo jedné tisícovky nakupoval za tisícovku každý další rok 😀
Všichni milujeme výprodeje. Kupujeme mobily, počítače, oblečení, parfémy…. A teď si představte „malé tajemství“ velkých investorů – ve výprodejích nakupují akcie.
Podívejte se na zrychlení dosažení 100 násobku, když využijeme „výprodejové ceny“:
Kdo v roce 1974 koupil akcie, má dnes 80 násobek. A ten stonásobek? Stačí neutratit dividendy od Coca-coly a přikupovat za ně další akcie. Tím pádem na stonásobku jsme už za 40 let. Mise splněna, 100 násobek dosažen 🙂
A toto bohatství budou jednou přebírat potomci prozíravých investorů … už chápete, jak se tvoří bohatství?
Martin Kopáček
PS: Jak na to? Ukazujeme si to na webináři, podívejte se na vysílání!